Rozwiercanie zgrzewów i spawów – jedna z najtrudniejszych prac blacharskich

Naprawa blacharki w samochodzie, zwłaszcza w starszych modelach, potrafi nastręczyć wiele trudności. Podstawowym grzechem popełnianym przez domorosłych mechaników-blacharzy jest rozcinanie elementów karoserii za pomocą szlifierki kątowej. Jest to najgorsze narzędzie, jakiego można użyć w tym celu…

wiertlo-do-zgrzewowZwłaszcza, gdy mamy do czynienia z nadwoziem, które zostało dotknięte korozją. W ten sposób bardzo łatwo zniszczyć części, których koszt wielokrotnie może przekroczyć cenę naprawy w profesjonalnym warsztacie blacharskim. Dlatego zanim zabierzesz się za pracę nad swoim wymarzony samochodem, zastanów się czy nie lepiej oddać go w ręce profesjonalisty.

Jeśli jednak zdecydujesz się na samodzielną pracę, zaopatrz się w wiertło do zgrzewów. Jeżeli nie masz go w swoim warsztacie, nie zabieraj się za tę pracę! Aby prawidłowo oddzielić od siebie dwie blachy połączone za pomocą spawów punktowych należy je prawidłowo zlokalizować oraz za pomocą punktaka wykonać wgłębienie po środku każdego z nich. Dopiero wtedy możesz przystępować do pracy. Za pomocą wiertła do zgrzewów bardzo delikatnie rozwierć miejsca łączenia blachy. Jeśli będziesz ostrożny, blachy powinny bez problemu się rozdzielić, a lakier pozostanie nienaruszony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *